Tuesday, November 1, 2011

Cinta .. :P

Nmpak tak tittle kat atas tuu ,semua mesti tahu kan apa itu cinta ..tapi ramai tak tahu apa maksud cinta yang sebenarnya .aku sendiri pun tak tahu .tapi bile aku bace sebuah novel yang menyentuh hati .,terus aku paham apa maksud cinta yang sbenar .so aku nak post ayat yang ditulis oleh seorang penulis ALAF21 iaitu 
NORHAYATI BERAHIM dari novel yang berjudul CINTA PERTAMA .
Act,aku nak kongsi sikit ayat yang dia tulis dalam novel ni ..

Cinta adalah universal.Kerana itulah saya pilih tema mengenai cinta.Khusus ditujukan untuk anda yang pernah mengalami rasa kecewa hingga menyebabkan sampai ke tahap fobia dan takut untuk mencuba .
Cinta ada di mana-mana di ruang dunia ini.Dlama mengharungi cinta,terdapat pelbagai adunan perasaan.Cemburu,bimbang,gembira dan sedih.Cinta sebenarnya mengajar kita menjadi seorang yang tabah bila kita kesakitan kerananya dan cinta juga membuat kita bahagia apabila kita gembira dengannya .
Bagi saya cinta adalah suatu perasaan yang lengkap.Tanpa cinta manusia akan menjadi buta hatinya.Cinta mungkin datang sekali dalam hidup atau juga mungkin berkali-kali.Terpulanglah bagaimana kita menikmatinya.Paling penting kejujuran kita dan juga perasaan ikhlas terhadap orang yang kita cinta

Ayat kat atas itu adalah petikan yang ditulis oleh beliau .ayatnya.membuat aku mengenal semua itu ..so .korunk anggap je ayat yg aku tulis itu hanya untuk aku berkongsi apa yang aku ketahui dalam novel yang aku baca tu .Even dah aku dah hbes baca buku ny dah 2 tahun .hehe .
Ini sahaja post untuk kali ini .hope korunk enjoy membacanya .:)

No comments:

Post a Comment